17 april 2007

Facit!

Vad duktiga ni var! Här kommer svaren.. lite senare ska jag skriva mer om några av språken...

1. Albanska
2. Kroatiska (men skillnaden mellan kroatiska och serbiska är så liten att jag räknar Crrlys svar som rätt)
3. Finska
4. Italienska
5. Estniska
6. Persiska (jag är imponerad, Haydee)
7. Swahili
8. Färöiska (snyggt jobbat, Helena!)
9. Klingon (lurigt va?)
10. Japanska

Kroatiska, finska, swahili och föröiska har jag faktiskt läst (mina kunskaper i språken är dock inget att skryta med). De andra lånade jag härifrån: http://www.shabbir.com/romance/bday.html

2 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Du har rätt, japanska borde jag klarat!

crrly sa...

Botrsett från att jag inte kan stava till "italienska" så är jag nöjd med min insats!

Och anledningen till att jag räknade upp alla de där språken på tvåan var ju just att de är så lika...