11 april 2007

Dagens tips

Usch, vilken dålig bloggare jag är. Jag skyller på att jag har varit bortrest, vilket ju inte alls är något att skylla på när man både äger en bärbar dator och Helsingfors stad bjuder på gratis internet. Nåja, jag har ju varit i Göteborg också. Och där träffade jag inte på något internet alls. Men jag var istället på Världskulturmuseet. De visar en utställning som heter Trafficking och som är en av de bästa och viktigaste jag sett.

I Helsingfors var stämningen mer lättsam; det enda man kan göra i Finland när affärerna har påskstängt är att supa. Ska ni dit? Gå då på Swengi Karaoke på Stora Robertsgatan. Fullt med fulla finnar, men jävlar vad de kan sjunga!

Och ja, jag har ju förstås varit ute med språkpolisbatongen också. Bilder kommer...

2 kommentarer:

crrly sa...

Världskulturmuseet är bäst!! Men inte gratis längre, va?

jovanna sa...

Nä, 40:- kostar det. Men biljetten gäller i ett år.