15 juni 2006

tack konsumentverket!

idag har jag suttit i telefon i 4 timmar för att få tag på en däckfirma och be att få lämna tillbaka däck som vi köpt av dem. man har full returrätt i 30 dagar och dessutom fri leverans i 14. det låter ju jättebra. om de hade svarat i telefon eller på mejl vill säga...

till slut kände jag att jag behövde lite juridiskt stöd och ringde därför till konsumentrådgivningen. efter det skickade jag ett mejl som innehöll bland annat orden annars och KO, ringde det telefonnummer som företaget är registrerade på i sverige (inte numret som ges på hemsidan), sade samma ord och några till... (samt försökte låta flörtig och som en hjälplös tjej med bil).

DÅ kunde man plötsligt hjälpa mig!

det är sjukt att det ska vara så svårt - och så lätt att skrämma. jag vågar inte nämna firmans namn (innan vi har fått pengarna tillbaka) eftersom samma människor hela tiden dyker upp på chatter om detta företag och försvarar dem ihärdigt.

hur som helst har jag lärt mig en hel del idag, bland annat om hur man skyddar sig från bluff- och opålitliga firmor på nätet. väldigt nyttig info!



nu ska jag äntligen gå ut i solen:D

Inga kommentarer: