24 maj 2006

tilläggstillägg

och när jag ändå håller på att förfasa mig över detta lands folks språkkunskaper måste jag berätta att jag var på citymarket (ungefär som obs i burlöv) idag och frågade efter ett cykelställ (sånt man fäster på bilen). kvinnan i infon sade snällt (på engelska) att de inte hade några men att jag ju kunde försöka på biltema vid planta-ken.
- ehh, planta-ken??, säger jag då. var ligger det? (jag trodde kanske att det var någon ny stadsdel som jag inte hört talas om)
- yes, planta-ken, the flower shop.

då trillar den ner - det är plantagen hon försöker säga!

=)

3 kommentarer:

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»